Pressmeddelande Enjoy Group AB (publ), licensavtal tecknat med Metaform Co Ltd Thailand 2011-05-19.

Enjoy Group AB (publ) har den 19 maj 2011 tecknat ett icke exklusivt licensavtal med Metaform Co Ltd i Thailand med nedanstående villkor:

Metaform LTD

Metaform (Thailand) CO Ltd 0105551114693, Moo2 Bang Pa-In Industrial Estate, Klongkij, Bang Pa-In, Ayudhya 13160

Metaform tillverkar butiksinredning i Bangkok/Thailand och säljer i ett flertal länder i Asien, Metaform har under våren presenterat RotoShelf – CaruShelf och SwingOut Ambient bland annat för företagets största kund som är en av de största butikskedjorna i Asien, samtliga kunder som fått Enjoys produkter presenterade för sig har varit otroligt imponerade och visat stort intresse.

För ytterligare information hänvisas till: www.metaform.co.th

Tillverkning och Försäljning

Avtalet är skrivet på 3 år med automatisk förlängning med samma villkor om ej uppsägning sker från endera parten.

Enjoy och Metaform skall tillsammans anpassa Enjoys patenterade produkter RotoShelf – CaruShelf och SwingOut Ambient för Metaform,s produkt utbud.

Metaform skall därefter i egen regi under överinseende av Enjoy marknadsföra, sälja och tillverkad de anpassade/utvecklade produkterna.

Avtalet gäller i nedanstående länder + antal innevånare.

Thailand: 65 miljoner – Filipinerna 90 miljoner – Indonesien 243 miljoner – Singapore 5 miljoner- Malaysia 25 miljoner- Vietnam 90 miljoner – Burma 47 miljoner = 565 miljoner innevånare.

Enjoys ersättning

Enjoy erhåller en fast kommission per försåld produkt.

Håkan Sjölanders VD kommentar

Så otroligt spännande, Enjoy har nu tecknat första avtalet med vår nya affärsidé som bas: Enjoy utvecklar och patenterar produkter som vi sedan licensierar ut och erhåller fast ersättning per såld produkt. Första avtal (men absolut inte det sista) är tecknat med Metaform Thailand som vi träffade på mässan I Düsseldorf i februari. Metaform jobbar på en marknad med 565 miljoner människor, när jag hade mitt första samtal med företrädarna för detta bolag så for många tankar genom mitt huvud, går verkligen Enjoys produkter sälja i dessa länder, jag behövde inte många minuters information från Nash (VD på Metaform) förrän han hade påvisat mig att så var fallet. Lönekostnaderna i dessa länder är låga men trots det så är varje sparad krona en sparad krona som istället för att gå till lönekostnader blir vinst i bolaget istället. För oss aktieägare i Enjoy inklusive mig själv kommer det att bli roligt och spännande när vi i framtiden kan åka runt i världen och se de produkter som vi alla trott på och därför investerat i aktier i Enjoy.

Bräcke 19 Maj 2011

För ytterligare information kontakta: VD Håkan Sjölander +46 70 59 444 69 eller hakan.sjolander@enjoygroup.eu

För mer info besök gärna: www.enjoygroup.eu

Kort om Enjoy Group AB (publ)
Enjoy är ett skandinaviskt utvecklingsbolag där huvudfokus är utveckling av produkter som förenklar hanteringen av varor i butiker och restauranger. De produkter som utvecklas skall patenteras och lanseras med världen som marknad tillsammans med samarbetspartners där bolagets målsättning är att erhålla provisioner per försåld produkt. Enjoy har sin bas i Bräcke i Jämtland där utveckling, försäljning och administration sker. Enjoy Group AB är från den 22 maj 2007 listat på Aktietorget.